tisdag, maj 03, 2011

Tre nya dessertostar

Idag besökte jag delikatessbutiken Ostbiten här i Trollhättan. Vem har sagt att man inte kan äta dessertostar på en tisdag? Jag blev bemött väldigt gästvänligt kvinna & jag kommer absolut att stötta den här affären så mycket jag bara kan. Inga fler ostar från Ica ...kanske ;-) Jag ville ha en mögelost, en rödkitost, en brie & en hårdare ost. Här är resultatet:

Till vänster: Fleur d´Aunis, en smakrik rödkitost. Den luktar illa men smakar desto bättre. Helt ljuvlig ihop med svärmors marmelad på gröna tomater.

Till höger: Jag tror den hette Primadonna, men jag är osäker. En mellanhård ost som smakar liknande Gruyere. Supergod att antingen lägga på ett kex eller att äta som den är, i tärningar.

Till vänster: Kornblomst, en krämig & lagom stark mögelost. Jag kan inte 
beskriva i ord hur god den är. Smörig & helt underbar. Det är min favorit just nu! 

Till höger: Fleur d´Aunis

Kornblomst

Till vänster: Fetaost & gula cocktailtomater med 
olivolja, vitvinsvinäger, honung, svartpeppar & flingsalt

Till höger: Två sorters ölkorv; Caramba & Nebraska. 
Marmeladpå gröna tomater, tillverkad av svärmor.


Inga kommentarer: