torsdag, juli 07, 2011

Äggröra

Lunchtime! Pappa och Olle äter på Max och jag är kvar 'hemma'. Var inne på en av mina favvobloggar igår, Matplatsen', och Victoria som driver bloggen kör LCHF (kan inte länka via iPhonen, eller... jag har inte lärt mig. Fixar det senare). Hon äter en del äggröra men det har aldrig lockat mig. Inte ens på frukostbufférna när man bor på hotell. Åt nog det senast som 15 åring. Meeen så la hon upp en film på hur hon gör en perfekt äggröra. Jag blev frestad! Principen är enkel; 1 msk grädde för varje ägg + salt och peppar. Stekes i smör och helst i en teflonpanna som inte bränner fast. Jag körde på 2 ägg och go, fet grädde som det ska vara enligt LCHF. Vill dock poängtera att jag inte kör enligt det.






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: