tisdag, juli 12, 2011

Saltsug!

Ni vet ju att jag har ett mål med min semester; gå ner 5 kg. Jag har sagt att det skall ske med hjälp av träning. Men självklar går viktnedgång hand i hand med vad man stoppar i munnen. Jag kan avstå från godis och den onyttigaste maten, men salt ... jag måste ha salt! Popcorn är min last men det kan man inte äta varje dag. Har förälskat mig i sojabönor. Det räcker med 25 gram för att stilla saltbehovet. Det tar en stund att, en och en, äta upp dem och det är ju fingrarna som vill sysselsättas ibland. Så mitt tips; 25 gram torkade sojabönor och om man vill; färsk frukt i en annan skål. Jag köper mina bönor på påse, från Risenta. Kostar inte många kronor i affären.

475 kcal/100 g
25 g/120 kcal

100 g ger 39 g protein och det gör sojabönan till ett av de livsmedlen med högst proteininnehåll!

Inga kommentarer: