onsdag, juli 20, 2011

Smygläsa - husmorstips


Nåja, husmorstips och husmorstips... men det fick hamna här!

Min sambo är en "sån där" som inte kan sova om det är minsta lilla ljus eller ljud. Jag laddade hem en gratis app till min iPhone, "Nightlight", där man snabbt och lätt kan välja olika svaga/starka belysningar. Perfekt för kvällsläsning tyckte jag! Det tyckte inte Daniel, han tyckte den svagaste lampan var för stark. "Fan tänkte jag", jag som älskar att läsa en stund innan jag somnar.

Var på Teknikmagasinet idag och köpte en, som jag själv kallat den för, "pensionärslampa". Inte pensionär-slampa.. hahaha!! En liten smart lampa med clip som du fäster på boken. Hoppas, hoppas nu Daniel accepterar detta lilla svagt blåa ljus.

Har ni "pensionärslampa" när ni läser?

1 kommentar:

Malin sa...

Jag har en sån lampa, eller faktiskt flera stycken och de är toppen tycker jag. Min sambo gnäller över dem också och tycker att jag ska släcka men jag brukar vänta tills jag hör att ha andas lite tyngre och sen tända igen, ha ha! Mys att läsa innan man sover ju!