fredag, september 09, 2011

Krämig chokladpaj


fotat med min iPhone

För er som missat det så har jag börjat på nytt jobb. Eller ... nytt och nytt. Jag gjorde min praktik där mellan 2005 och 2009 när jag läste på Lärarprogrammet och sen jobbade jag en termin där. Så kanske är det nygammalt?

Hur som .. fredagsfikat är en tradition och idag bjöd Ulla på en gudomligt god paj. I botten en mördegsbotten (smörig och spröd) och fyllningen var som en krämig, chokladig chokladpudding. På toppen hade hon garberat med hallon. Och så en klick grädde till .... Oh my! Så himla gott, har aldrig smakat nåt liknande i konsistensen. Lovar att återkomma med recept, för jag fick det som snabbast i muntlig form näår jag var på språng hem.

1 kommentar:

Helena sa...

Dig kan man ju inte bjuda på vad som helst, bagerskan. Tror det är lika bra att du alltid står för fredagsfikat. ;-)