söndag, oktober 30, 2011

Lördag kväll

Grov baguette som penslats med en blandning av olivolja, riven vitlök, gurkmeja, paprikapulver, chilipulver, svartpeppar och flingsalt. Sedan grillats i grillpannan - klart!


Ferraribilar + lakrits .... Lakrits har aldrig varit min grej,
men tänk vilken tur (eller kanske inte?) att man kan ändra sig!

Lördag, regn och rusk. Och så premiär för "Så mycket bättre". Blev ni bitna av det programmet förra hösten ni också? Jag var skeptisk till deltagarna först, antar att jag tyckte att förra säsongen var så himla grym med Petter, Petra Marklund, Di Leva ..... Såg ni programmet igår?

Vi avnjöt en klassisk Caesarsallad (med vissa moderna justeringar) med romansallad, parmesanost, cocktailtomater, rödlök, dressing och kyckling. Istället för krutonger gjorde jag vitlöksbröd. En precis lagom middag en helgkväll om man vill lämna lite (eller mycket) plats för snask.

Jag har upptäckt en supergod dressing, som är mycket godare än t ex Felix och Ica´s. Så här ser den ut:



Inga kommentarer: