torsdag, december 29, 2011

Fruktsallad med rostad mandel & kokos



 
Testat kokos och nötter i/till fruktsalladen? Det har ni säkert.

MEN har ni rostat dem i stekpanna? Det ger en heeeelt annan smak! Jag tycker det ger extra liv till fruktsalladen, som i sig inte alltid är en smaksensation. Servera rostad kokos och mandel i separata skålar istället för att blanda ner dem i fruktsalladen - då behåller de både den rostade smaken och blir inte blöta.

Serveras med vaniljglass eller vaniljkesella.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska testa detta ikväll! Fruktsallad var en stolor del i maten jag åt med bäbis i magen, på slutet var det sharon å banan med en keso och kesella hallon blandning. Bäbis kom den 3/11 så han är 8 v idag. Hur går det m din mage?.
Testade dina chokladkolor m flingsalt, toppen goda. Tack för tipset på koktid.
Pia G

Sara sa...

Åh va kul att kolan blev bra!!
Min mage mår bara fint - den skriker efter frukt så det knns som fruktsallad kommer bli stående på min meny fram till april :-)
Hoppas du tycker mitt tips smakar gott!!

Kram Sara