tisdag, januari 03, 2012

Snälleröds Ångbränneri



Jag hade, tack vare min blogg, den stora förmånen att till jul få prova en ny snaps från Snälleröds Ångbränneri.

Snapsen är en limiterad, ekologisk snaps som bränneriet tagit fram tillsammans med formgivaren Lisa Bengtsson.

Snapsen fick bli gäst på julaftons julbord och den var så omtyckt av min familj att den även fick följa med på kvällens julmys hos Daniel och hans familj. Eftersom jag är gravid kan jag inte uttala mig om smaken men den tilltalade samtliga "provsmakare" - av båda könen

Jag noterade kommentarer som "Fräsch smak", "Smakar inte som snaps brukar göra ... godare", "Mild och med smak av citron", "Vart har du fått tag på den här? Den var ju riktigt bra".

Jag är ingen förespråkare av alkohol, men jag ser heller ingen fara med att servera snaps någon gång om året. Det gäller att använda sunt förnuft och föregå med gott exempel. På vårt julbord var det bara vuxna.

Inga kommentarer: