torsdag, juni 14, 2012

Choklad choklad ...

 Fyllda till hälften med smet
Stora cupcakeformar från Åhléns

 Fyllda till 2/3 med smet

Bullformar fyllda till hälften med smet
Formar från ...?

Nu har det duggat ganska tätt med fikagäster och det har glesats ut i frysen. Så idag, med en sovandes Tyra vid min sida i köket, drog jag igång med cupcakebak. Det var ett tag sen jag bakade det här receptet ... och jag hade glömt hur grymt det är. Ingen elvisp behövs och smeten slängs ihop i ett nafs.

Halvera gärna receptet för det blir mååånga - fler än receptet utlovar (16 st). Gör gärna som jag, ta olika storlekar på formarna och fyll olika mycket (tänk på gräddtiden). Man måste inte ha miniformar för att göra små cupcakes. Fyll till hälften! Jag tycker dessutom det är snyggt när man ser kanten på formarna.

Cupcakesen blir sjukt porösa och saftiga och håller sig i fleeera dagar utan att behövas frysas in. Dessutom får de en snygg glansig yta.

Inga kommentarer: