torsdag, mars 10, 2011

Kycklingsallad med smak av olivolja, honung, balsamvinäger & citron

Klar på 10 minuter! 
Jag älskar att steka kycklingfiléerna hela till kycklingsallad - blir saftigare & finare.
Medan du skär grönsakerna så steker du kycklingen i stekpanna till 75°. Jag tycker INTE om kall kyckling på min sallad, det smakar inget tycker jag. Här är kycklingen varm & det lyfter hela salladen tycker jag!


1 person

sallad (valfri sort)
gurka
tomat
rödlök
kidneybönor
morot
olivolja
honung
balsamvinäger
flingsalt
citron
riven ost (gärna extralagrad)

1 kycklingfilé
flingsalt
svartpeppar
chilipulver
vitlökspulver
spiskummin

Stek kycklingfilén på hög värme så den får fin färg på båda sidorna. Stek klar kyckling på svag värme till en innertemp på 75°. Låta sedan kycklingen vila några minuter innan du skivar upp den. 

Inga kommentarer: