torsdag, april 07, 2011

Rest-fest

I tisdags lagade jag en god kycklingrätt med smaker av balsamvinäger, oregano & vitlök. Idag åt jag resterna som blev över. Först stekte jag grönsaker, sen tillsatte jag kycklingen (& det lilla av såsen som var kvar), kryddade lite extra med oregano & en vitlöksklyfta. Voila! Klart! Supergott & krämigt! Om ni INTE har rester kvar utan vill laga den här rätten från scratch så gör du enligt receptet från i tisdags, men minska på grädden - det ska inte vara en såsig rätt.

 Jag tycker om att skära grönsakerna 
så de får roliga former, ser trevligare ut

 När grönsakerna börjar bli klara tillsätter du
kyckling & kryddar med oregano & riven vitlök

 Tycker bättre om att riva än att pressa vitlöken
- det ger en bättre smak tycker jag

 Serveringsförslag: Strö över sesamfrön
& skiva några plommoncocktailtomater


Jag hade:

broccoli
grön paprika
morot
rödlök
squash
torkad oregano
vitlök

Skär grönsakerna i önskad form & stek i olja. Salta & peppra. Tillsätt resterna av kyckling, krydda med oregano & vitlök.


Inga kommentarer: