fredag, augusti 12, 2011

Fredagsfika




Idag var min goa vän Linda här på förmiddagskaffe. Mysigt att njuta av den soliga förmiddagen tillsammans och babbla om livet.

Förmiddagskaffe känns vuxet, eller vad tycker ni? När jag är hos min farmor eller mormor serveras det alltid 11- kaffe. När jag var liten spenderade vi större delen av somrarna hos mormor uppe i Värmland. Oftast åt man (jag) frukost runt 10 och när man precis dukat undan efter sig ... ja, då var det dax för nästa sittning: 11-kaffet! Och vi ska inte glömma kaffet kl 15, även det obligatoriskt. Känner ni igen det?

Några av er undrar var jag köpt det här fatet (med kupa). Jag fick det i juli när jag fyllde år, av Daniel syster. Hon hade köpt det på SG Design och Interiör här i Trollhättan. Formgivaren heter Lisbeth Dahl och här kan du kika in på hennes hemsida, där du finner massvis av inspiration!!

2 kommentarer:

Sara Espeseth sa...

Åh jag älskar Lisbeth Dahl, man brukar kunna hitta en del fina saker av henne på tradera. Om du åker till Köpenhamn så har dom en hel LD affär inne på tivoli... Helt underbar... :)

Sara sa...

Åh, tack för tipset! Ska faktiskt dit i höst! :-)

Kraam S