onsdag, augusti 17, 2011

Räkröra med keso och purjolök




Den här suveräna röran gjorde jag mycket för en sisådär 10 år sen när jag var med i Viktväktarna. Jag minns att jag i princip levde på den.

Idag så ploppade receptet fram från ingenstans i mitt huvud. En nyttig röra som passar till bakpotatisen eller till en god sallad. Idag var jag så hungrig så jag "hann" bara skära lite gurka till.

Vill du ha röran lite krämigare kan du tillsätta lite gräddfil eller creme fraiche.

2 portioner

1 burk räkor (jag använder Willys lyxräkor)
2 dl keso
2 tsk majonnäs
1 msk chilisås
några matskedar hackad purjolök
salt och citronpeppar
dill

2 kommentarer:

Maria O-W sa...

Supergott Sara!
Har just njutit av din räkröra, rostat bröd och en dansk öl.

Sara sa...

Åh, va roligt! Visst är den god röran?! Och nyttig ;-)

Kram Sara