lördag, augusti 06, 2011

Sommarlektyr

Åh, jag har haft en sån underbar "läsarsommar". Har bl a läst två av Katerina Janouchs böcker; Bedragen och Systerskap. Var på Bokhandlen idag och köpte den sista i serien; Hittebarnet. Så himla bra böcker! Man vill aldrig sluta läsa utan vill bara vända blad, vända, blad, vända blad. Böckerna handlar om barnmorskan Cecilia Lund och man får följa hennes vardag med allt vad det innebär. Som sagt, "vända blad böcker" som man aldrig vill lägga ifrån sig.

Idag ställde jag till och med klockan för att gå upp och läsa ur Systerskap. Nu väntar Hittebarnet, men det är nästan så jag inte vill börja läsa. Jag vill inte att boken skall ta slut ju ;-)





5 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken mysig blogg

Jag har läst alla tre bäckerna och jag håller med dig. Man vill inte börja läsa den sista eftersom att ma vet att det kommer att gå fort och sen sitter man där utan. Men de är väldigt bra.

Det där med muffinsformar känner jag igen. Jag har hur mycket som helst, så många att jag har svårt att välja när jag ska bara också;)
Knäpp är man väl ändå lite.

Kram Teres

Lena Pedersen sa...

Jag såg bedragen i en godisaffär jag var på, den såg bra ut :) Kanske inte helt fel att haffa alla dom där böckerna? Jag älskar bra böcker, alltid älskat att läsa.

Lina i vbg sa...

tack för boktips! är lite deppig över att jag läst ut den sista mons kallentoft-boken... men nu kan jag ju hugga in på katerina-böckerna då istället :)

Sara sa...

Åh, tack Teres :-) Ska kika in din blogg!

Lena, KÖP DEM - de är så himla bra. Du kommer INTE ångra dig!

Lina, vilken är den sista av hans böcker? Jag fick Vårlik, som sagt, av ett barn på fsk men har inte öppnat den. Får väl göra det efter "Hittebarnet".

Kraaam Sara

Lina i vbg sa...

den sista heter "den femte årstiden"! "vårlik" är den fjärde boken.

dom finns som pocket för 39 kr på cdon.se om du vill läsa alla och i "rätt" ordning. man får ju följa polisernas ganska intressanta privatliv och då är det lite kul om de kommer i rätt ordning! jag gillar dom... :)