söndag, november 13, 2011

Brownie i världsklass!!



Bild lånad från Passion4baking
 

BÄSTA (och enklaste) brownien jag någonsin haft i min mun!!

Hittade det här receptet på Passion4baking och jag förvånades över hur enkelt det verkade vara. Få ingredienser och utan massa krångliga moment - en skål och en sked!

Jag vill att en brownie ska vara ganska kompakt, inte luftig som en chokladkaka med massa mjöl. Den ska vara fast men ändå lite som en kladdkaka. DEn ska vara jämnt gräddad och inte va torr i kanterna och saktig i mitten. Dessutom ska det räcka med en ganska liten bit innan chokladsuget är mättat. Den här kakan uppfyller alla mina "brownie-måsten". Ingen choklad i, men smakar ändå määäktigt mycket av den varan!

Jag älskar att testa nya recept och brukar ofta halvera recepten. Så gjorde jag även med det här receptet och gräddade det i en avlång sockerkaksform. Fick ut 8 lagoma bitar.

Här hittar du receptet + bilder som gör kakan mer rättvis!

1 kommentar:

Millas Hälsoblogg sa...

Fantastisk gott detta måste jag testa