torsdag, november 03, 2011

Krämig sås med skinka och purjolök



Klart på 5 minuter! Vad säger ni om det då?? Perfekt vardagsmat!

Det här receptet snor jag rakt av från min kära mamma Aina. Idag var jag och hälsade på som snabbast hos mina föräldrar och då hade mamam lagat det här till middag. Jag tog en "smakbit" och jösses va gott det var! Jag är inte som ni vet mycket för pasta + sås, jag vill helst ha en "blandning" med så lite sås som möjligt. Det här dock är en sås som man kan även kan äta till ris och kokt potatis.

Ta bort den extra vitlöken (eventuellt) och du har en perfekt rätt som barnen äter!

2 portioner

15o g strimlad skinka
10 cm strimlad purjolök
1 vitlöksklyfta
frysta ärtor
svartpeppar
1/2 dl vatten
2 dl Creme Bonjour örter/vitlök (finns i mjölkdisken, den har grönt lock)

Stek skinka, ourjolök och vitlök i någon minut så purjon mjuknar. Tillsätt övriga ingredienser och koka ihop. Reglera gärna mängden med Creme Bonjour. Jag saltade inte eftersom skinkan var ganska salt.

Inga kommentarer: