fredag, maj 11, 2012

15-kaffe



Klockan är 15 och det vankas "trekaffe" här i huset. Det har sina fördelar det här med att vara mammaledig. Har infört många nya, trevliga rutiner, som t ex 11- och 15 kaffe.

Idag är det fredag och det innebär lite extra guld på tillvaron. Jag försöker att fortfarande få den där fredagskänslan, fast jag inte jobbar. Helgstädar på fredagar, äter frukost till Nyhetsmorgon, byter sängkläder, badar Tyra .. OCH äter en megagod cupcake till kaffet. Idag blev det en chokladcuppis med vaniljfrosting. Hämtade direkt från frysen. Vem kunde ana det?!

Anna, om du läser det här : Istället för att sjunga "Fredagsmys-sången" ihop med dig på jobbet, sjunger jag och Tyra den!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilket mysigt sätt att hålla liv i Fredagsmyssång-traditionen! :) Kommer gärna på 15-kaffe snart. Den där cuppisen såg ut att vara do die for! Saknar er. Puss A

Anonym sa...

Sara du är härlig. Håll hårt i dina guldstunder. Det gjorde alltid jag. Kram
Pernilla Ambjörnsson

Sara från Skåne sa...

Det är intressant det där med 11-15 kaffet...började med det när jag var föräldraledig (svärmor introducerade det). Nu sitter det i ryggmärgen. Trevlig tradition!