tisdag, maj 08, 2012

Tisdagsterapi ...

 Bullformar egentligen ...

Småbrödsformar med julmotiv. Behövde rensa lite :-)

.. i form av cupcakebakning. Frysen börjar gapa tomt efter alla besök. Passade på att baka mina favoriter (recept finns här). Imorgon skall jag garbera dem och frysa in dem. De håller sig så sjukt bra i frysen med eller utan frosting. Om du inte fryser in dem håller de sig saftiga upp till en vecka!

På bilderna har jag använd bull- och småbrödsformar. Egentligen kan man ta vilka formar man vill och fylla dem hur mycket man vill. Jag kan tycka det är snyggt att t ex fylla stora formar bara till hälften. Då kommer cupcakesen få en hög kant runtom och du ser mycket av formarna. Snyggt! Kolla här så förstår ni vad jag menar!

2 kommentarer:

Linnea sa...

Hej Sara! Jag tycker att du får sån bra höjd på dina cupcakes och alla ser exakt lika stora och fina ut.
Ha det så bra!

P.S. Sveriges bästa bak-matblogg!

Me And My Sweets sa...

Hej!

Jag har precis startat "My Sweet Party" och skulle gärna vilja att du delatar med ett bidrag. Månadens tema är choklad. Kika in på min blogg för mer detaljer
http://meandmysweets.blogspot.co.uk/2012...olate-cake-love.html

XXX Johanna