tisdag, juni 19, 2012

Frågor ...

Just nu cirkulerar de här frågorna runt på mängder av mat- och bakbloggar. Emma som har bloggen Mat och glass skickade bollen vidare till mig och jag ska nu svara så kortfattat som möjligt ....


Hur viktigt är bloggandet för dej/er som person/er på en skala 1-10?


Egentligen inte så viktigt om jag ställer det i relation till min familj - den går före allt. Men bortsett från att se det så, så är bloggen något som jag är mycket stolt över. Det betyder mycket på så sätt att jag gärna delar med mig av min passion. Jag vill visa hur lätt det är att lyckas i köket! Så ... kanske 8 av 10 (har alltid haft svårt för poängskalor).


Ditt/ert bästa tips för att koppla av?


"Stänga av" omvärlden och bara vara med min familj. Mobil och dator i all ära, men ibland blir man rejält trött av dem .... När slutade man umgås liksom?

Länka till ett av dina/era absoluta favoritinlägg som du/ni själv lagt upp och varit supernöjd med?

Återkommer ...

Vilka andra sociala medier använder du/ni förutom bloggandet?

Facebook

Skulle du/ni kunna ta en timeout från mobil, dator och tv på en vecka?

Absolut! När Tyra föddes orkade jag inte bry mig om varken mobil, dator eller tv. Dock var det en speciell situation, men jag insåg då vad som betyder nåt här i livet. Jag är inte lika "beroende" av min mobil som jag varit innan ...

Finns det något i matväg som du/ni tycker är överskattat?

Jag kan inte riktigt förstå hysterin kring sushi. Försöker verkligen då och då att lära mig äta denna rätt, men jag förstår inte charmen.

Vem i matvärlden skulle du/ni helst vilja träffa och varför?

Leif Mannerström - en riktig legend inom matvärlden! Han har sån otrolig kunskap och jag har tagit del av många av hans klassiska recept och baskunskaper.

Bild lånad från Allt om mat


Vad skulle din/er sista maträtt vara?

Favoriträtten som barn som serverades på helgerna: wienersnitzel med räfflade pommes!

Vilken krydda skulle du/ni inte klara dej utan?


Enklaste frågan : salt! Jag har salt i nästan allt; cupcakes, röror, grytor ...


Jag bollar vidare till
Jessica och Helena!

Inga kommentarer: