söndag, september 16, 2012

Bästa kladdkakan ... hittills!





Jag vet .. jag och  k l a d d k a k o r ! På ständig jakt efter den perfekta kladdkakan. För jag ställer mig ofta frågan : är den ännu uppfunnen?!

Nu har jag lyckats komma så nära det bara går. Jag har spanat ett tag hos Bakverk och Fikastunder på kladdkakan som Helena hävdar är så nära perfekt som möjligt. Nu har jag testat den och jag är benägen att hålla med.

Gissa om den blev tung (måste vägt över kilot)! Och HÖÖÖG! Men så måste den bakas i en liten (20 cm) form också. Den skall stå till sig över natten och jag lovar .. det är sååå värd all väntan. Den mår inte sämre av att stå till sig två nätter heller. Alltså en kladdkaka att bjuda på ett par dagar. 

Den har en perfekt chokladsmak och är sådär perfekt kladdig, tack vare att den står i kylskåpet. Jag brukar värma en kniv under rinnande vatten när jag skär kakan så får du finast, jämnast bitar.

Frys gärna in överkliven kaka (i bitar) och ta fram och ät direkt - de stelnar inte i frysen. 

Här hittar du receptet!

3 kommentarer:

Marja sa...

Åh, den ser så där underbart kladdig och chokladig ut som jag älskar!

Unknown sa...

När jag trycker på länken så kommer jag inte direkt till receptet utan till famme startsida. Snälla fixa vill ha den här receptet :)

Sara sa...

Åh förlåt! Bloggen är flyttad , här hittar ni receptet:
http://blogg.mama.nu/bakverkochfikastunder/2012/03/31/kanske-min-godaste-kladdkaka/
Kram Sara