måndag, oktober 08, 2012

Delikatesshandlat!!

Nu mina vänner vill jag  t i p s a  er om nåt...!!

I Skövde ligger företaget Delikatesshandel.se som säljer massa delikatesser över nätet. Du beställer dina varor ... och några dagar senare har du dem i din hand (leveransdagar är torsdagar och fredagar). Hemleverans eller till närmsta utlämningsställe. Så smidigt! Hur fraktar man färskvaror undrar ni (som även jag gjorde)? De packas i kylförpackningar med speciella kylelement som håller produkterna fräscha. 

Vad säljer de? Hård- och dessertostar, charkuterier, kex, marmelader och oljor. Jag har jämfört deras priser på ostarna med Ica´s och Delikatesshandel.se ligger lägre. Dessutom är de fräschare och faktiskt godare (de två går väl hand i hand).

Jag kan varmt rekommendera er att handla hos dem. Smidigt att i lugn och ro läsa om produkterna och sedan beställa det som faller dig i smaken. Eftersom de levererar på torsdagar och fredagar är varorna fräscha till helgmyset. De ostar du köper i kyldisken i affären är garanterat paketerade längre tillbaks än de från Delikatesshandel.se - de skär till ost och skinka när DU beställer! 

Använd rabattkoden "sivans" så får du 10 % rabatt på hela sortimentet! (oktober ut)

Ni vet att jag bara rekommenderar sånt jag själv kan stå för - så klicka nu in på deras sida!


 Sivans kex med sesam- och linfrön
-Gudomligt goda kex som passar till alla dessertostar -

Sivans kex, krämig Tallegio (läs längre ner om den) och fikonmarmelad

 Fikonmarmelad

Ååååh, det här är den godaste marmeladen jag nånsin testat (ja, till och med godare än mina hemmagjorda). Fikon + ost är ju oslagbart!

 Appenzeller (hårdost)
- Illaluktande men ACK så god. En krämig hårdost med mycket smak. Skall enligt mig ätas skuren i tärningar -


 Mimolette
- Hårdost som jag tycker påminner lite om Cheddar, fast saltare. Riktigt god att även den äta i små tärningar -

Manchego Viejo
- En hård fårost som är min absoluta favoritost. Äts i tärningar eller stavar. Rakt upp och ner eller på kexet. Den här måste ni testa! -

 Tallegio
- En sjuukt krämig rödkittsost som smakar 1000 gånger bättre än den luktar. Skräms inte av lukten eller möglet, det är en synvilla ;-) Den här italienska osten påminner om brie fast är mycket godare -

 Lomo
- Örtmarinerad och rökt fläskfilé som passar ypperligt som tapas eller till fördrinken/vinet. Köttet är mört och riktigt gott. Kan även användas på pizzan! -

Chorizo
- Spansk korv som vi nog alla någon gång ätit. Smakrik och som även dem gör sig bra som tapas, på pizzan ... eller i grytan! -


Inga kommentarer: