tisdag, augusti 09, 2011

Halloncupcakes


Miniformarna finns att köpa på Åhléns, 100 st för 39 kr.
Strösslet är köpt på Strössel och annat.



Idag ska jag på kalas. Med på kalaset hänger även ett gäng cupcakes. Hälften med de här godingarna med hallon och hälften med choklad. De är i miniformat och på en halv sats fick jag ut 20 stycken. Jag fyllde dem till hälften eftersom jag ville att formarna skulle synas upptill.

I de här cupcakesen har jag frysta, krossade hallon som jag vänder i lite mjöl (så de inte ska sjunka till botten). Har även färgsatt med Wiltons rosa pastafärg. Jag använder inget annat än deras färger, de i affären ger dåligt med färg efter gräddning och ger en konstig bismak. Wiltons färger köper du "överallt" på nätet, t ex på Lyckas med mat och Kakburken (här kan du köpa små burkar, 12-pack, för bara 199 kr)

Frostingen är en vanlig creme cheesefrosting (recept finns här).

3 dl frysta, krossade hallon
rosa karamellfärg

Gör enligt anvisningarna till mina grundcupcakes. Vänd ner hallonen sist.

Inga kommentarer: