måndag, september 26, 2011

Bakpotatis med tonfiskröra




Söndagslunch. Då har iaf jag ro i kroppen att vänta på en bakpotatis som blir klar i ugnen. För bakpotatis skall tillagas i ugn så man får den där bakade smaken. Dessutom blir det en go, knaprig yta.

Den här gången blev det tonfiskröra med alla mina favoritingredienser: tonfisk, keso och lök. Jag vet att den inte är värst krämig som en bakpotatisröra ska vara, men den är iaf supergod och nyttig!

Det blir mycket, så du kan med fördel spara lite och ha på varma mackan eller i crepen.

2 personer

1 burk tonfisk i vatten
1 stor gul lök (jag älskar lök så jag tar mycket)
2 dl Keso
några droppar citron
en smula socker
rikligt med salt och svartpeppar

Krama ur vattnet ur tonfisken. Finhacka löken. Blanda ihop tonfisk, lök, keso och kryddor till en jämn röra. servera till bakpotatisen.

Inga kommentarer: