lördag, september 03, 2011

Krämig & smakrik ost


En kanongod ost som jag varmt rekommenderar er att köpa.

Jag ääälskar lagrad ost, som prästosten "1878", eller grevéosten "Birger Jarl". De får gärna gå sönder när jag skär med osthyveln och ser jag saltkorn i osten så vet jag att det är en stark och god ost. Dock har jag en sambo som vill ha mild ost som "Billinge", "Port salut" och "Hushållsost". Vad gör man? Jag vet att man kan köpa två mindre bitar ost, men jag äter sällan ost (smörgås).

Den här osten är en slags kompromiss. Den är krämig men ändå med smak, och den är dessutom 17%-ig. Går utmärkt att lägga på varma mackan, den smälter bra.

Vilken är er favoritost?

2 kommentarer:

Helena sa...

Den här osten kom Andreas hem med härom dagen. Hade varit på Willys och handlat. :-) Tycker oxå att den är riktigt god för att vara en "smalost". Mums!

Sara sa...

Yes, bra pris på Willys. Daniel hatar mager ost men har inte märkt nåt än :-)

Kram Sara