lördag, september 03, 2011

Lördagsfika

Chokladcupcakes med chokladfudgefrosting, halloncupcakes med cream cheesefrosting, sockerkaka med mörk choklad, två sorters bullar: vanilj och kanel. Recept finns på bloggen.

Idag var min vän Malin och hennes son här och fikade. Det är alltid lika mysigt när lilla Aless kommer och hälsar på, han blir alltid så imponerad över vad kakfatet har att erbjuda.

Det är nåt visst med att fika hemma. Kunna sitta i lugn och ro, utan stress och massa människor som cirkulerar. Jag tycker många fik här i stan ligger "mitt i" och jag får en känsla av att det är "i tiden" (och att det varit så ett tag) att sitta mitt i gröten, där det händer. Jag vill kunna sitta i fred när jag fikar. Därav att det oftast blir att jag och mina vänner fikar hos varandra. Dessutom är hembakat godare :-)

Hur fikar ni helst?


Inga kommentarer: