söndag, oktober 23, 2011

Vita whoopies

Efter ett mindre lyckat försök till en ny variant på whoopies (se här) så kan jag säga som så att det här blev betydligt bättre! Mycket bättre för att vara helt ärlig.




Jag fick i veckan hem vit färg från Wiltons´s, som man t ex kan färga frostings med. Jag ville testa hur färgen "beter sig" om man färgar kaksmet. Det visade sig att det gick riktigt bra, dock tog jag inga mängder eftersom jag gärna vill ha kvar lite färg för kommande bakning.

För er som inte kollat in mina andra recept på whoopies så är det en blandning mellan småkaka och muffins tycker jag. Den blir mjuk och lagom söt. Du kan fylla dem med precis vad du vill och du förvarar dem i kylskåpet. Jag brukar frysa dem - fyllda som ej fyllda.

Idag fyllde jag mina whoopies med smörkräm (recept finns här).

Grundreceptet på whoppies hittar du här.

Inga kommentarer: