måndag, januari 02, 2012

Hurtig dag

Måndag och fortfarande julledig. Tänk va mycket man hinner göra när sambon jobbar och man dessutom vaknar tidigt. Idag har jag varit så hurtig att jag nästan kräks på mig själv.

Har hunnit med 11- kaffe på stan (DET, mina vänner, är vuxet), presentshopping till kompisens bebis samt massa husliga bestyr här hemma. Och motion på det också.


Jag hade jäst liggandes i kylskåpet, och som farmor säkert skulle sagt, så kan man ju inte slänga nåt som inte är dåligt. Så jag gjorde pizzabullar. Perfekt att ha liggandes i frysen och ta fram och äta som mellanmål, eller med en sallad .. eller som tillbehör på utflykten.

När ugnen ändå var igång fick det bli ett gäng med minichokladcupcakes, jag ska ju hem till kompisen imorgon och hon brukar inte tacka nej till en sötsak. Här hittar du receptet på mina chokladiga chokladcupcakes.

Till middag blev det pannbiffar, gjorde på VÄRLDENS bästa köttbullerecept. De gräddas i ugnen och är supersnabba att göra. Dessutom blir de såå saftiga och goda. Här finns receptet.


Sist men inte minst blev det inlagt gurka ... som är så grymt gott att äta till pannbiff och köttbullar, eller på pastejmackan. Här har ni mitt recept.

Inga kommentarer: